W związku z tym, że tak można powiedzieć, poniekąd, specjalizujemy się w sprzedaży częsci do tego modelu motocykla, postanowiliśmy co nieco podzielić się naszą wiedzą na temat tego mechanicznego rumaka.
Najczęstszą przypadłością naszym zdaniem, jaka powoduje prawdziwy ból głowy właścicieli jest zacierający się wał korbowy. Sytuacja ta, zdarza się na tyle często, że gdy posiadamy tę część w swojej ofercie znika bardzo szybko i cena w okolicach 1500zł nie działa odstraszająco na naszych klientów. Dostepność tego elementu na rynku wtórnym jest tak ograniczona, że przypomina poszukiwanie Świętego Grala. Sytuacja ta, sprawia też, że motocykl ten niesprawiedliwie gości w felietonach typu tych motocykli unikaj. Przyznajcie się kto doczytał poprzedzający tekst do tego momentu bez bezpośredniego przejścia poniżej?:)
Przyczyny zacierania się wału korbowego w Kawasaki VN750 VN700 Vulcan:
Oczywiście poza brakiem oleju w silniku:)
Podstawową i najczęstszą przyczyną jest nie czyszczenie sitka olejowego, które znajduje się pod śrubą na dole z lewej strony karteru silnika. Śruba ta jest tak rzadko odkręcana przez użytkowników, że sytuacja w której uszkadza się ona przy wykręcaniu nie należy do rzadkości. Zdarzało nam się, znaleźć w tych sitkach przeróżne zanieczyszczenia, a także o zgrozo jego całkowity brak!!!
Dla ciekawych, którzy chcą zobaczyć jak wygląda ten "diabeł" to jest on w naszym sklepie tutaj. Sprawę dodatkowo komplikują złuszczające się gumy balansera umieszczone niestety pod lewym deklem. Skrawki tych gum potrafią ograniczyć przepływ oleju w sitku olejowym. Niestety ich wymiana lub spradzenie stanu praktycznie wymusza wyjęcie silnika z ramy, aczkolwiek, znamy pewne małżeństwo z naszej okolicznej wsi, które dokonało wymiany alternatora, znajdującego się pod tym samym deklem, w jedną noc!. Podobno dokonali tego wyczynu poprzez zluzowanie silnika na silent blokach i odchyleniu go na bok. My w każdym razie tego nie widzieliśmy, ani nie braliśmy w tym udziału, ale może komuś się przyda ta tajemna wiedza:). Kolejną przyczyną zacierania się silnika jest rozszczelnienie pompy wody, przez co płyn chłodniczy przedostaje się do oleju ograniczając smarowanie. W tym przypadku jednak, musimy zaznaczyć, że o tej przyczynie wiemy gdzieś ze słyszenia, ponieważ rozmontowaliśmy wiele zatartych silników od vulcanów i nigdy nie napotkaliśmy takiego przypadku. Nie mniej jednak nie oznacza to, że powód ten nie występuje, w szczególności, że uszczelnienie tej pompy istotnie umieszczone jest wewnątrz karteru silnika, co nie jest zbyt fortunne.
Inne informacje na temat tego modelu motocykla:
Cztery łańcuszki rozrządu i ich wymiana naszym zdaniem, są niepotrzebnie demonizowane. Ich wymiana może była skomplikowana w czasach, w których internet był słabo dostępny, ale teraz nie jest to temat, którego nie da się przejść.
Napinacze rozrządu, istotnie stanowią problem, ale ich wymiana jest banalnie prosta. Większym problemem jest nieumiejętne zastosowanie akcesoryjnych lub ręcznie przerobionych napinaczy, w których zastosowano zbyt duzy naciąg. Powstanie takiej sytuacji potrafi przedwcześnie zużyć zęby na wałkach rozrządu, które niestety trzeba wymienić w całości.
Gażniki Keihin CVK 34 mają dodatkowe układy wzbogacania mieszanki i są dość skomplikowane. Niestety sytuację utrudnia fakt, że przez ponad 20 lat produkcji powstało około 12 wersji mocy tego motocykla. Jest to niewątpliwie duży problem.
Olejowe regulatory mają opinie awaryjnych i przedwcześnie się zużywających, ale w naszym sklepie nie ma to ozdwierciedlenia. Praktycznie nikt nas nie pyta o dostępność tych części, co jest co najmniej podejrzane.
Reasumując, powyżej podzieliliśmy się naszą wiedzą na temat mimo wszystko świetnego motocykla jakim jest Kawasaki VN700 VN750 Vulcan. Fakt, że maszyna ta produkowana była przez ponad 20 lat bez większych zmian to potwierdza. Sprzęt ten bez wątpienia oferuje wysoki komfort jazdy, znakomicie działającą i niezawodną skrzynie biegów oraz duży zakres mocy, pochodzący z silnika, który podobno na początku w zamyśle miał być zamontowany w motocyklu przeznaczonym do amerykańskich wyścigów widlaków. Niestety nie udało się wdrożyć tego zamysłu z powodu zmiany przepisów, ale pozostało znakomite serce, które ciasno upchane w tego softchopera cruisera, potrafi ukraść serce nie jednego jeźdźca, dostarczając mu wspaniały dreszcz emocji i wspaniałych "melodii" wydobywających się z wydechów.
Mamy nadzieję, że dzięki temu skromnemu artykułowi uda się nam ocalić chodziaż jedno Vulcanowe serce przed wybuchem:)
Pamiętajcie, żeby sprawdzać sitko olejowe przy wymianie oleju.
Więcej części do tego modelu motocykla w naszym sklepie znajdziecie tutaj
Strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką Cookies w celu realizacji usług. Korzystanie z witryny oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Aktualnie darmowa przesyłka dla zakupów przy płatności z góry od 50zł a przy płatności za pobraniem od 100zł. Nie dotyczy ram oraz silników.
-
Strefa klienta
-
Koszyk ( 0 )
-
Sklep części do motocykli nowe i używane
- BMW F650
- BMW K75
- BMW K100
- BMW K1100
- BMW R850 RT
- BMW R850 RT R22 01-06
- BMW R1100 RT
- BMW R1150 RT
- BMW R1100 RS
- BMW R1100 S
- BMW R1100 GS R259
- BMW R1200 GS K25
- BMW F800 ST ABS
- BMW F800 S ABS
- BMW K1200 GT K41
- BMW K1200 LT K589
- BMW K1200 RS K589
- BMW S1000 RR HP4
- BMW R1200 S K29
- BMW K1200 GT K44
- BMW R1200 RT 05 K26 0368 0388
- BMW R1200 RT 10 K26 0430 0440
- Honda CBR1000
- HONDA CBR600
- HONDA CBR600 RR PC37
- HONDA CBR125
- HONDA CBX550
- HONDA CBX650 NIGHTHAWK
- HONDA CA125 REBEL
- HONDA CMX450 REBEL
- HONDA NT650 DEAUVILLE
- HONDA CX500
- HONDA CX650E SPORT RC12
- HONDA GL400
- HONDA GL500 SILVER WING
- HONDA GL1000 GOLD WING
- HONDA GL1100 GOLD WING
- HONDA GL1200 GOLD WING
- HONDA GL1500 GOLD WING
- HONDA PC800 PACIFIC COAST
- HONDA ST1100 PAN EUROPEAN
- HONDA V40 VF700 MAGNA
- HONDA V45 VF750 MAGNA
- HONDA V30 VF500 MAGNA
- HONDA V65 VF1100 MAGNA
- HONDA VF400F NC13
- HONDA VF750SC SABRE
- HONDA VT500 SHADOW PC08
- HONDA VT700 SHADOW RC19
- HONDA VT750 SHADOW
- HONDA VT1100 SHADOW SC18
- HONDA VT1100 SHADOW C1 C2
- HONDA VT1100 SHADOW C3 SC39 AERO
- HONDA XR125
- HONDA CBR929RR FIREBLADE SC44
- HONDA CB125F GLR1251 JC74
- HONDA CB400N
- HONDA CB750 RC38
- Honda CB750C RC01
- HONDA CB750 RC04
- HONDA CB750C RC06
- HONDA CB900 HORNET SC48
- HONDA CB1100 SF X11 SC42
- HONDA XL600V TRANSALP PD06
- HONDA XL650V TRANSALP RD10
- HONDA XL1000 VARADERO
- HONDA CM450 PC051
- HONDA CB250 MC26
- KAWASAKI BN125A ELIMINATOR
- KAWASAKI EN500 VULCAN
- KAWASAKI ER-5
- KAWASAKI GPX750
- KAWASAKI GPZ500
- KAWASAKI GPZ600
- KAWASAKI KLE500
- KAWASAKI KZ305 CSR
- KAWASAKI KZ440 Z440
- KAWASAKI LTD450 LTD454
- KAWASAKI VN700/750 VULCAN
- KAWASAKI VN800 VULCAN
- KAWASAKI VN1500 VULCAN
- KAWASAKI Z550 GP
- KAWASAKI ZL900 ELIMINATOR
- KAWASAKI ZX-10 TOMCAT
- KAWASAKI ZXR750
- KAWASAKI ZZR1100 ZXT10D
- KAWASAKI ZZR600
- KAWASAKI ZX6R NINJA
- KAWASAKI ZL600 ELIMINATOR
- KAWASAKI ZR750 C ZEPHYR
- KAWASAKI ZR-7 S ZR7 ZEPHYR
- KAWASAKI Z750 ZR750L
- KAWASAKI GPX600R
- KAWASAKI ZX7R ZX-7R NINJA
- KAWASAKI KZ750 H LTD
- SUZUKI AN250 BURGMAN
- SUZUKI AN400 BURGMAN
- SUZUKI AN650 BURGMAN
- SUZUKI DL650 V-STROM
- SUZUKI DL1000 V-STROM
- SUZUKI DZ-R400
- SUZUKI GS500
- SUZUKI GSX600F KATANA
- SUZUKI GSX-R600
- SUZUKI GSX-R750
- SUZUKI GV1400 CAVALCADE
- SUZUKI VS600 INTRUDER
- SUZUKI VS700 INTRUDER
- SUZUKI VS750 INTRUDER
- SUZUKI RG125
- Suzuki SV650 K2
- SUZUKI SV650 K3
- SUZUKI VX800
- SUZUKI VL125 INTRUDER
- SUZUKI VL800 VOLUSIA BOULEVARD
- SUZUKI VL800 VOLUSIA INTRUDER
- SUZUKI VL1500 LC INTRUDER
- SUZUKI VZ800 MARUDER
- HONDA CB250 MC26
- SUZUKI GS550L
- YAMAHA XV125 VIRAGO
- YAMAHA XV535 VIRAGO
- YAMAHA XV700 VIRAGO
- YAMAHA XV750 VIRAGO
- YAMAHA XV920 VIRAGO
- YAMAHA XVS125 DRAG STAR
- YAMAHA FJ1100
- YAMAHA FZR1000
- YAMAHA FZR600
- YAMAHA FZS600 FAZER
- YAMAHA FZS600 FAZER RJ025 KOCIE OCZY
- YAMAHA FZ6 RJ076 ABS FAZER
- Yamaha FZ6 N RJ07 Fazer
- YAMAHA SR125
- YAMAHA TDM850
- YAMAHA V-MAX1200
- YAMAHA WR125X
- YAMAHA XJ600
- YAMAHA XJ700 MAXIM
- YAMAHA XJ750 EII
- YAMAHA XJ900
- YAMAHA YP250 MAJESTY
- YAMAHA YP400 MAJESTY
- YAMAHA YX600T RADIAN
- YAMAHA YZF-R125
- Yamaha YZF-R1 RN01
- Yamaha XV1000 Virago 56X
- YAMAHA YZF-R1 RN12
- Yamaha TZR50 5WX
- Yamaha FJ1200 1TX
- Yamaha XZ550
- YAMAHA XS400 12R MAXIM
- YAMAHA XVS650 DRAG STAR
- Yamaha FJR1300 RP04
- Motocykle na sprzedaż
- O nas
- Informacje
- Jak kupować
- Na blogu
-
-
Sklep części do motocykli nowe i używane
- BMW F650
- BMW K75
- BMW K100
- BMW K1100
- BMW R850 RT
- BMW R850 RT R22 01-06
- BMW R1100 RT
- BMW R1150 RT
- BMW R1100 RS
- BMW R1100 S
- BMW R1100 GS R259
- BMW R1200 GS K25
- BMW F800 ST ABS
- BMW F800 S ABS
- BMW K1200 GT K41
- BMW K1200 LT K589
- BMW K1200 RS K589
- BMW S1000 RR HP4
- BMW R1200 S K29
- BMW K1200 GT K44
- BMW R1200 RT 05 K26 0368 0388
- BMW R1200 RT 10 K26 0430 0440
- Honda CBR1000
- HONDA CBR600
- HONDA CBR600 RR PC37
- HONDA CBR125
- HONDA CBX550
- HONDA CBX650 NIGHTHAWK
- HONDA CA125 REBEL
- HONDA CMX450 REBEL
- HONDA NT650 DEAUVILLE
- HONDA CX500
- HONDA CX650E SPORT RC12
- HONDA GL400
- HONDA GL500 SILVER WING
- HONDA GL1000 GOLD WING
- HONDA GL1100 GOLD WING
- HONDA GL1200 GOLD WING
- HONDA GL1500 GOLD WING
- HONDA PC800 PACIFIC COAST
- HONDA ST1100 PAN EUROPEAN
- HONDA V40 VF700 MAGNA
- HONDA V45 VF750 MAGNA
- HONDA V30 VF500 MAGNA
- HONDA V65 VF1100 MAGNA
- HONDA VF400F NC13
- HONDA VF750SC SABRE
- HONDA VT500 SHADOW PC08
- HONDA VT700 SHADOW RC19
- HONDA VT750 SHADOW
- HONDA VT1100 SHADOW SC18
- HONDA VT1100 SHADOW C1 C2
- HONDA VT1100 SHADOW C3 SC39 AERO
- HONDA XR125
- HONDA CBR929RR FIREBLADE SC44
- HONDA CB125F GLR1251 JC74
- HONDA CB400N
- HONDA CB750 RC38
- Honda CB750C RC01
- HONDA CB750 RC04
- HONDA CB750C RC06
- HONDA CB900 HORNET SC48
- HONDA CB1100 SF X11 SC42
- HONDA XL600V TRANSALP PD06
- HONDA XL650V TRANSALP RD10
- HONDA XL1000 VARADERO
- HONDA CM450 PC051
- HONDA CB250 MC26
- KAWASAKI BN125A ELIMINATOR
- KAWASAKI EN500 VULCAN
- KAWASAKI ER-5
- KAWASAKI GPX750
- KAWASAKI GPZ500
- KAWASAKI GPZ600
- KAWASAKI KLE500
- KAWASAKI KZ305 CSR
- KAWASAKI KZ440 Z440
- KAWASAKI LTD450 LTD454
- KAWASAKI VN700/750 VULCAN
- KAWASAKI VN800 VULCAN
- KAWASAKI VN1500 VULCAN
- KAWASAKI Z550 GP
- KAWASAKI ZL900 ELIMINATOR
- KAWASAKI ZX-10 TOMCAT
- KAWASAKI ZXR750
- KAWASAKI ZZR1100 ZXT10D
- KAWASAKI ZZR600
- KAWASAKI ZX6R NINJA
- KAWASAKI ZL600 ELIMINATOR
- KAWASAKI ZR750 C ZEPHYR
- KAWASAKI ZR-7 S ZR7 ZEPHYR
- KAWASAKI Z750 ZR750L
- KAWASAKI GPX600R
- KAWASAKI ZX7R ZX-7R NINJA
- KAWASAKI KZ750 H LTD
- SUZUKI AN250 BURGMAN
- SUZUKI AN400 BURGMAN
- SUZUKI AN650 BURGMAN
- SUZUKI DL650 V-STROM
- SUZUKI DL1000 V-STROM
- SUZUKI DZ-R400
- SUZUKI GS500
- SUZUKI GSX600F KATANA
- SUZUKI GSX-R600
- SUZUKI GSX-R750
- SUZUKI GV1400 CAVALCADE
- SUZUKI VS600 INTRUDER
- SUZUKI VS700 INTRUDER
- SUZUKI VS750 INTRUDER
- SUZUKI RG125
- Suzuki SV650 K2
- SUZUKI SV650 K3
- SUZUKI VX800
- SUZUKI VL125 INTRUDER
- SUZUKI VL800 VOLUSIA BOULEVARD
- SUZUKI VL800 VOLUSIA INTRUDER
- SUZUKI VL1500 LC INTRUDER
- SUZUKI VZ800 MARUDER
- HONDA CB250 MC26
- SUZUKI GS550L
- YAMAHA XV125 VIRAGO
- YAMAHA XV535 VIRAGO
- YAMAHA XV700 VIRAGO
- YAMAHA XV750 VIRAGO
- YAMAHA XV920 VIRAGO
- YAMAHA XVS125 DRAG STAR
- YAMAHA FJ1100
- YAMAHA FZR1000
- YAMAHA FZR600
- YAMAHA FZS600 FAZER
- YAMAHA FZS600 FAZER RJ025 KOCIE OCZY
- YAMAHA FZ6 RJ076 ABS FAZER
- Yamaha FZ6 N RJ07 Fazer
- YAMAHA SR125
- YAMAHA TDM850
- YAMAHA V-MAX1200
- YAMAHA WR125X
- YAMAHA XJ600
- YAMAHA XJ700 MAXIM
- YAMAHA XJ750 EII
- YAMAHA XJ900
- YAMAHA YP250 MAJESTY
- YAMAHA YP400 MAJESTY
- YAMAHA YX600T RADIAN
- YAMAHA YZF-R125
- Yamaha YZF-R1 RN01
- Yamaha XV1000 Virago 56X
- YAMAHA YZF-R1 RN12
- Yamaha TZR50 5WX
- Yamaha FJ1200 1TX
- Yamaha XZ550
- YAMAHA XS400 12R MAXIM
- YAMAHA XVS650 DRAG STAR
- Yamaha FJR1300 RP04
- Motocykle na sprzedaż
- O nas
- Informacje
- Jak kupować
- Na blogu
-
|
I odbierz kod rabatowy na zakupy |
|
- Kategorie
-
Kawasaki VN700 VN750 co zrobić, żeby Vulcan nie wybuchł
2019-10-19 10:29:00
Administrator Sklepu