W związku z tym, że tak można powiedzieć, poniekąd, specjalizujemy się w sprzedaży częsci do tego modelu motocykla, postanowiliśmy co nieco podzielić się naszą wiedzą na temat tego mechanicznego rumaka.
Najczęstszą przypadłością naszym zdaniem, jaka powoduje prawdziwy ból głowy właścicieli jest zacierający się wał korbowy. Sytuacja ta, zdarza się na tyle często, że gdy posiadamy tę część w swojej ofercie znika bardzo szybko i cena w okolicach 1500zł nie działa odstraszająco na naszych klientów. Dostepność tego elementu na rynku wtórnym jest tak ograniczona, że przypomina poszukiwanie Świętego Grala. Sytuacja ta, sprawia też, że motocykl ten niesprawiedliwie gości w felietonach typu tych motocykli unikaj. Przyznajcie się kto doczytał poprzedzający tekst do tego momentu bez bezpośredniego przejścia poniżej?:)
Przyczyny zacierania się wału korbowego w Kawasaki VN750 VN700 Vulcan:
Oczywiście poza brakiem oleju w silniku:)
Podstawową i najczęstszą przyczyną jest nie czyszczenie sitka olejowego, które znajduje się pod śrubą na dole z lewej strony karteru silnika. Śruba ta jest tak rzadko odkręcana przez użytkowników, że sytuacja w której uszkadza się ona przy wykręcaniu nie należy do rzadkości. Zdarzało nam się, znaleźć w tych sitkach przeróżne zanieczyszczenia, a także o zgrozo jego całkowity brak!!!
Dla ciekawych, którzy chcą zobaczyć jak wygląda ten "diabeł" to jest on w naszym sklepie tutaj. Sprawę dodatkowo komplikują złuszczające się gumy balansera umieszczone niestety pod lewym deklem. Skrawki tych gum potrafią ograniczyć przepływ oleju w sitku olejowym. Niestety ich wymiana lub spradzenie stanu praktycznie wymusza wyjęcie silnika z ramy, aczkolwiek, znamy pewne małżeństwo z naszej okolicznej wsi, które dokonało wymiany alternatora, znajdującego się pod tym samym deklem, w jedną noc!. Podobno dokonali tego wyczynu poprzez zluzowanie silnika na silent blokach i odchyleniu go na bok. My w każdym razie tego nie widzieliśmy, ani nie braliśmy w tym udziału, ale może komuś się przyda ta tajemna wiedza:). Kolejną przyczyną zacierania się silnika jest rozszczelnienie pompy wody, przez co płyn chłodniczy przedostaje się do oleju ograniczając smarowanie. W tym przypadku jednak, musimy zaznaczyć, że o tej przyczynie wiemy gdzieś ze słyszenia, ponieważ rozmontowaliśmy wiele zatartych silników od vulcanów i nigdy nie napotkaliśmy takiego przypadku. Nie mniej jednak nie oznacza to, że powód ten nie występuje, w szczególności, że uszczelnienie tej pompy istotnie umieszczone jest wewnątrz karteru silnika, co nie jest zbyt fortunne.
Inne informacje na temat tego modelu motocykla:
Cztery łańcuszki rozrządu i ich wymiana naszym zdaniem, są niepotrzebnie demonizowane. Ich wymiana może była skomplikowana w czasach, w których internet był słabo dostępny, ale teraz nie jest to temat, którego nie da się przejść.
Napinacze rozrządu, istotnie stanowią problem, ale ich wymiana jest banalnie prosta. Większym problemem jest nieumiejętne zastosowanie akcesoryjnych lub ręcznie przerobionych napinaczy, w których zastosowano zbyt duzy naciąg. Powstanie takiej sytuacji potrafi przedwcześnie zużyć zęby na wałkach rozrządu, które niestety trzeba wymienić w całości.
Gażniki Keihin CVK 34 mają dodatkowe układy wzbogacania mieszanki i są dość skomplikowane. Niestety sytuację utrudnia fakt, że przez ponad 20 lat produkcji powstało około 12 wersji mocy tego motocykla. Jest to niewątpliwie duży problem.
Olejowe regulatory mają opinie awaryjnych i przedwcześnie się zużywających, ale w naszym sklepie nie ma to ozdwierciedlenia. Praktycznie nikt nas nie pyta o dostępność tych części, co jest co najmniej podejrzane.
Reasumując, powyżej podzieliliśmy się naszą wiedzą na temat mimo wszystko świetnego motocykla jakim jest Kawasaki VN700 VN750 Vulcan. Fakt, że maszyna ta produkowana była przez ponad 20 lat bez większych zmian to potwierdza. Sprzęt ten bez wątpienia oferuje wysoki komfort jazdy, znakomicie działającą i niezawodną skrzynie biegów oraz duży zakres mocy, pochodzący z silnika, który podobno na początku w zamyśle miał być zamontowany w motocyklu przeznaczonym do amerykańskich wyścigów widlaków. Niestety nie udało się wdrożyć tego zamysłu z powodu zmiany przepisów, ale pozostało znakomite serce, które ciasno upchane w tego softchopera cruisera, potrafi ukraść serce nie jednego jeźdźca, dostarczając mu wspaniały dreszcz emocji i wspaniałych "melodii" wydobywających się z wydechów.
Mamy nadzieję, że dzięki temu skromnemu artykułowi uda się nam ocalić chodziaż jedno Vulcanowe serce przed wybuchem:)
Pamiętajcie, żeby sprawdzać sitko olejowe przy wymianie oleju.
Więcej części do tego modelu motocykla w naszym sklepie znajdziecie tutaj